mmmm… ????

IMG_50949468168676

cook

hallooooo !!! ni nak tunjuk sikit gambar i sebelum kahwin dan selepas kahwin.. jauh berbeza kan ? i tengok pun rasa macam tak percaya je tu gambar i.. tengok la tu kat dapur tengah masak pun sempat lagi ambil gambar.. nak tau apa i tengah masak tu ? apa lagi kalau bukan kegemaran iaitu ayam goreng macam mana la badan tak gemuk kan ? tengok badan yang dulu dengan sekarang kalau ikutkan hati rasa macam nak potong-potong je daging kat badan ni !! ni la akibatnya bila tak hiraukan berat dan mempunyai suami yang terlampau manjakan i tunaikan apa sahaja i nak makan tapi bila i dah gemuk macam ni mula la nak komplain itu tak kena , ini tak kena makan tak ingat dunia la , etc.. bila i cakap i tak nak makan nak diet suami cakap i mengada nak diet tengok la sekarang apa dah jadi ? bak kata org “macam badak air” badan macam tong pun ada macam pelampung pun ada.. orang tengok je i nampak happy senyum sentiasa gelak sentiasa padahal dalam hati ni macam-macam perasaan ada tapi bak kata orang tua ni la akibatnya bila tak jaga badan ikutkan nafsu makan akhirnya dapat la badan macam ada anak 10 orang.. macam mana la i tak sakit hati , susah hati bila suami pandang perempuan lain padahal dulu sebelum kahwin i cantik dan seksi juga.. bak kata pepatah “lain hulu lain parang , lain dahulu lain sekarang”.. tak boleh nak salahkan suami juga i pun tak jaga badan mungkin sebab i fikir i muda tapi tengok la muda badan dah macam orang tua.. to all of my friends and family wish me luck and doakan usaha i untuk kurus berjaya.. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>